close

沒想到尼克.胡哲(Nick Vujicic)的歌聲這麼好聽,

雖然他一出生就沒有四肢,

但是他仍然努力活出自己的人生,

並且幫助別人,

聽著這一首詩歌、看著MV,

真是感動不已。

 

而且當中的英文沒有很難,

還可以一面學英文,真好。

 

 

Where do we go when hope runs out?  當希望消逝,我們該往哪走?

When we are empty                   當我們感到空虛

When there’s nothing left          當我們一無所有

 

Sometimes I get so tired            有時,我覺得非常疲累

Just trying to find a place         只是嘗試找個地方

To lay my head                      可讓我安歇

 

I look up to the sky                我仰望天際

I feel the warmest light comfort me 感到溫暖的光芒正慰藉著我

I’ve seen the great heights        我看到那尊榮至高之主

Reminding me…That I’m alive       提醒著我… 我還活著

I don’t wanna die,                 我並不想死

 

I don’t wanna waste another day,

 or night,                          我不想再糟蹋生命中剩餘的日子

I know therer’s something more     我知道有某種更重大的意義

Than what we’re living for         超越我們生命存在價值

 

I see it in the stars               在閃爍的星星裡我看見這價值

I feel it on the shores             在海岸邊我領悟這道理

I know there’s something           我知道生命的價值

I know there’s something more      比我能明白的更多

 

I think we’re all afraid           我想我們都會害怕

That we might be alone              或許我們可能獨自一人

Alone down here                     孤獨的埋葬在此

 

We all want to have some faith     我們都需要有信仰

As least that’s true in my case   至少這是真實發生在我身上

To just believe                    不質疑的相信

I’ve seen the great height        我看見那尊榮至高之主

Reminding me…That I’m alive      提醒著我…我還活著

I don’t waana die                 我並不想死

 

I don’t wanna waste another day,

 or night,                         我不想再糟蹋生命中剩餘的日子

I know therer’s something more    我知道有某種更重大的意義

Than what we’re living for        超越我們生命存在價值

 

I see it in the stars              在閃爍的星星裡我看見這價值

I feel it on the shores            在海岸邊我領悟這道理

I know there’s something          我知道生命的價值

I know there’s something more     比我能明白的更多

(I know there’s something…       我知道有某種…)

 

This world may crumble             這個世界也許會毀滅

Into the ocean                     沉入於大海

It could all end tonight           有可能在今晚結束一切

 

I undermined you                   我曾將主埋藏起來

Then tried to find you             之後又試著尋找主

My only source of light            祢是我唯一的光的來源

Breathing…I am                    呼吸,我仍然…

Breathing…I am…alive!            呼吸,我仍然…活著!

 

When I was 10 years ole I tried to commit suicide

當我十歲時,我曾試圖自殺

I had lost my hope                 我喪失了所有盼望

I tried to drown myself            我嘗試淹死自己

But I couldn’t do it              但我辦不到

God had a plan for my life         上帝有個計劃在我生命

To give hope to other people       祂要讓我給其他人希望

Through my story                   闡述我的故事

 

If you don’t get a miracle…become one.

如果你未曾領略過這樣的神跡…加入我們

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    avis0829 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()